Woning nog steeds nog niet verkocht
Veel mensen hebben bij hun woningen een woning beschrijving staan en foto’s op een huizenzoekwebsite zoals funda, jaap.nl of social media. Maar helaas hebben zij nog steeds geen of weinig bezichtigingen en hun woning nog niet kunnen verkopen, dat is echt balen…
Je denkt: nu moet ik nog steeds mijn maandelijkse lasten betalen. En zo gaat het al bijna anderhalf jaar lang…. Wat nu?
Speuren op internet maar weer. Googlen… [google.nl] – [enter] – [huis verkopen] – [enter] ik kom weer uit op social media. Het schiet niet op….
Dus ik ben aan vrienden gaan vragen, of zij verkooptips hebben voor mij.
Een vriend van mij werkt bij VIRMX, hij heeft veel ervaring in het verkopen van huizen. Ik zei tegen hem: ,,Man, duurt echt lang… i am desprate, hoe krijg ik meer bezichtigingen?” ,, Hoe krijg ik kopers voor mijn huis?”
Nuttige tips voor om meer bezichtigingen te krijgen
Ik kreeg de volgende tip van hem eerste na volgende twee punten eerst te bekijken en zorgen dat het in orde voordat ik me prijs gaat laten zakken.
* Presentatie woonwijk
*Professionele video rondleiding
Over deze twee punten ga ik je meer vertellen.
* Presentatie van woonwijk:
Presentatie van woonwijk?… hummm tsja… maar het gaat toch om de huis? Iedereen onderschat zowat het belang van het presenteren van de woonwijk. Echt waar!
Mijn vriend bedoelde met Presentatie van de woonwijk, dat wanneer je jouw huis wilt verkopen, het belangrijk is dat je de wijk goed omschrijft. Benoem de sterke punten, schets de sfeer goed etc. en dit schrijf je aan de juiste doelgroep.
Potentiële kopers moeten namelijk zich kunnen inbeelden van hoe het is om in jou woning te wonen. Uiteindelijk moet jou huis passen bij hun beoogde leven stijl.
Wie is mij doelgroep?
Vragen die jij jezelf moet stellen:
Wie zou hier willen wonen en waarom? Je bepaalt je doelgroep.
Wat voor een indruk geef je jouw potentieel koper wanneer hij in jouw buurt komt?
Is het een rustige en nette buurt, misschien met veel echtparen zonder kinderen? Jij weet dat want jij hebt er daadwerkelijk gewoond. Of is het misschien een buurt met veel gezinnen en is er een school vlakbij?
Nadat je deze dingen hebt bepaald, kan je een omschrijving geven over de woonwijk. In je achterhoofd heb je de bijbehorende doelgroep voor ogen. Jij weet dat een gezin met jonge kinderen eerder geïnteresseerd is in een buurt waar vele families zijn en dichtbij een school is dan een jong alleenstaand persoon.
Dus spreek de doelgroep die bij jouw buurt past aan in jouw beschrijving. Geef ze oprecht het gevoel dat deze buurt bij hun past. Zij zullen eerder aangesproken voelen en weten meteen of ze geïnteresseerd zijn of niet. Mensen kijken niet alleen naar hoe jouw huis eruitziet. Men kijkt of jouw buurt bij hun levensstijl past.
Wanneer je een druk persoon bent met vele activiteiten, bijvoorbeeld: je zit één avond in de week op style dansen, vier dagen werk je, en in het weekend ga je uit in cafés en restaurants, dan wil je niet veel te hoeven reizen om naar al deze plaatsen te gaan, want dat zou niet in jouw lifestyle passen.
* Professionele Video Rondleiding
Een andere suggestie die mijn vriend gaf is een professionele video rondleiding geven. Mijn eerste gedachte bij een video rondleiding is: een filmpje bekijken op mijn computer. Wat zie je dan? afgezaagde foto’s afgespeeld in dia’s met een muziekje op achtergrond?
Hij vertelt: amateur foto’s kunnen zeker een afknapper zijn. Er gaan automatisch punten eraf of erbij, alleen al om de foto’s die jij weergeeft. Je hebt ook af en toe foto’s tussen waarbij je foto’s maakt en het huis niet is opgeruimd. Nog meer punten eraf…Je straalt totaal geen professionaliteit uit en enig serieus verkoop materiaal.
Mensen zijn visueel ingesteld. Daarom is het zeer belangrijkst om jouw woning juist te presenteren. Goed beeldmateriaal, waarin je goed kan zien hoe de huis eruitziet, welke ruimtes er beschikbaar zijn en dat het verzorgd is. Al deze puntjes, worden met onze ogen beoordeeld.
Een professionele video rondleiding is daar precies juist voor. Het zijn korte filmpjes van onder de 3,5 minuten en is minder duur dan je denkt.
De voordelen van een video rondleiding zijn:
Je kan door het huis filmen. Dus je ziet de huis, alsof je in het huis rondloopt.
Mensen hebben tegenwoordig niet veel tijd. Ook niet om tal bezichtigingen te doen. Dus is een professionele filmpje vaak voldoende voor een persoon om een beoordeling te maken of hij een bezichtiging wil en een potentieel koper word.
Je kan zelf als huisbewoner in het filmpje een korte beschrijving/presentatie geven en je eigen beleving vertellen. (Je zou ook alleen kunnen vertellen en dat ze enkel je stem hoort)
Je kunt kort je buren voorstellen.
Je woonwijk wordt gefilmd en de belangrijke aanknopingspunten.
Het is niet al te prijzig dan je denkt.
Je hebt naast een gemiddeld lange beschrijving en foto’s op één van de huizen zoekwebsites meteen een indruk om naar te kijken. Deze is uiteraard door specialisten samengesteld.
De sterkste punten van een huis komen juister in een video naar voren, dan alleen in jouw beschrijving en foto’s!
Wanneer je een woonwijk juist presenteert aan de geschikte doelgroep via een professionele videorondleiding, kun je de kwaliteit van je promotie verhogen, en meer bezichtigingen krijgen!